ÉrtékesÃtés fejlesztés
A kiélezett versenyhelyzetben az értékesítési vezetők célja, hogy értékesítési tanácsadóik, üzletkötőik a legjobbak legyenek. Ugyanakkor már nem elegendő, ha az értékesítők kitűnőek, hiszen az eredményességet az értékesítési folyamat minden résztvevője meghatározza - de a leggyengébb láncszem egészen biztosan.
Az értékesítési hatékonyság tehát nemcsak az értékesítők ügye, hanem az egész cégé. Magas fokú együttműködésre van szükség minden résztvevőtől: sales, marketing, raktár, szállítás, beszerző stb. Ezek kommunikációja, jó kölcsönös kapcsolata, egymás munkájának ismerete, megértése, és támogatása együttesen vezetnek eredményre.
A folyamat különböző résztvevői egymás ügyfelei, tehát elmondható, hogy szinte mindenki "sales" szerepben is dolgozik. A minőségi értékesítési folyamat nagymértékben a személyközi kapcsolatok minőségén múlik.
Fontosnak tarjuk, hogy az értékesítés fejlesztésében a megbízónkkal közösen találjuk meg a fejlesztendő területeket és azokat a szereplőket, akik hozzájárulhatnak a mennyiségin túl a minőségi változáshoz is.
Fejlesztési területek:
- értékesítés nem értékesítőknek
- ügyfélszolgálat
- alap - kezdő értékesítők (receptkönyv)
- haladó - dörzsölt értékesítők (ami az értékesítési eszközön és technikán túl van)
- kiemelt ügyfélkapcsolati munkatársak
- értékesítési vezetők (munkatársak és team coachingja)
- ügyfélközpontúság (külső - belső) - célok, igények és szükségletek
Fejlesztési témák:
- kapcsolat- és eredményorientáltság
- nehéz ügyfelek és reklamációk kezelése (különböző ügyféltípusok kezelése)
- kapcsolatteremtés és a kapcsolattartás képessége (KTTK-tréning)
- eredményes tárgyalás
- networking
- eladni azt, ami a raktáron van, és nem azt amit el lehetne adni
- elveszett üzletek (lost sales)
- az üzletkötők elköteleződése
- ügynök - értékesítési tanácsadó - értékesítési coach
- személyes hatékonyság
Ahogyan dolgozunk:
Az értékesítési ismeretek és technikák átadása mellett lehetőséget teremtünk, hogy a munkatárs szemlélete, készségei és attitűdje változzon.
Ezt többek között úgy érjük el, hogy valós helyzetekkel (helyzetgyakorlatokkal) dolgozunk, amelyeken keresztül a résztvevők átélhetik az ügyfél helyzetét. Megérthetik és megismerhetik azt az ügyféltípust és szituációt, amely nehézséget, elakadást okoz, valamint saját viselkedésüket is az adott szituációban, illetve ügyféltípussal. Ezek a helyzetek és a saját viselkedés megértése lehetőséget teremt - a visszajelzéseknek és a kérdéseknek köszönhetően - , hogy támogatással üzletkötőjük új viselkedést és eszközt próbáljon ki és sajátítson el. Az így kipróbált szituáció mintaként szolgál a valós helyzetben azoknak is, akik részt vettek a feldolgozásban, de nem "esetgazdák".
A hatékonyság abban rejlik, hogy az adott problémára a résztvevők találják meg a megfelelő megoldást, hiszen ők ismerik a legjobban az ügyfeleiket és piacukat. Megtanulnak kérdéseket feltenni és tisztázni, melyek révén változik az attitűdjük, és világossá válik az ügyfél és annak igénye. Mi ebben a folyamatban támogatással és visszajelzéssel szolgálunk. Az ilyen helyzetgyakorlatok és esetek feldolgozása fejleszti a reflexiós készséget, és az egymástól való tanulást erőforrásként használja, valamint csapatépítő hatású is.
Az Ön haszna:
- erős kapcsolatai lesznek ügyfeleivel, és tervezhetővé válik az üzlet
- ügyfelei elégedettek lesznek, mivel azt kapják, amire igényük van, és tudják, figyelnek rájuk
- hatékony kommunikáció, problémamentes értékesítési folyamat
- csökkennek az elmulasztott értékesítési lehetőségek
- a siker visszahat az értékesítő kollégára is, az elégedett ügyfél motiváltabbá teszi a kereskedőt is
Kérem, tekintse meg többi szolgáltatásunkat is: